Prenumeration
Vi putsar varje månad i varje område, vid beställning väljer du intervall för din putsning. Ex. 2-6ggr/ år. Dessutom kan du när som helst justera och förändra din prenumeration.
Sen behöver du inte tänka mer på att putsa dina fönster. Med ett regelbundet underhåll undviker du inte bara problem utan förlänger också fönstrens livslängd och ökar fastighetens värde.
Med fönsterputs hos oss ingår puts av alla traditionella fasadfönster, på alla våningsplan utvändigt. Andra fönster, som inte betraktas som traditionella fasadfönster (tex källarfönster eller inglasad altan), väljer du enkelt till med våra tillval.
Kontakta kundtjänst så gör vi vad vi kan för att få till ett extra putstillfälle utöver din prenumeration kundtjanst@putsa.se
Du slipper själv ringa och boka, vi kommer regelbundet.
Vi kan aldrig garantera engångsputsningar i högsäsong, då våra prenumerationskunder alltid har förtur
Fönstrens livslängd ökar och fastighetens värde ökar
Vi har ingen bindningstid eller uppsägningstid, men om du har en utvändig fönsterputs med cirka datum inom sju dagar eller en tidsbokad putsning inom 24 timmar debiteras du enligt företagets avbokningspolicy.
Fyll i formuläret på sidan ”Uppsägning” som du hittar på vår hemsida under fliken ”Boka”. Alternativt så ringer du till kundtjänst 010-155 64 00
Nej, du är själv ansvarig för att din prenumeration avslutas.
Kundsupport och kommunikation
Kundtjänst har öppet 08,00-13,30 tel.nr.010- 155 64 00
Kundtjänst@putsa.se vi svara inom 24 timmar (vardagar)
Vid utsidesputsningar bokar vi ej in tid utan putsar i den månaden som din prenumeration är, och när vi är i området. Efter puts får du ett aviserings-sms
Ca 2-6 veckor. För att ha så liten miljöpåverkan som möjligt optimerar vi våra rutter på bestämda schema. Under högsäsong kan det ta lite längre tid
Vi är aldrig nöjda förrän du är nöjd. Har något missats eller blivit fel kan du alltid kontakta oss, så kommer vi och åtgärdar kostnadsfritt.
Praktiska frågor och förberedelser
Nej, vi tar med oss allt vi behöver.
Vid utsidesputsningar sköter vi det själva.
Vid 2 & 4 sidig putsning, vänligen plocka undan på fönsterbrädan och ev om det finns gardiner som försvårar arbetet för putsaren. Plocka även bort stora och tunga möbler/grillar etc. på utsidan så att vi kommer åt att putsa alla dina fönster. Behöver du hjälp med undanplock så har vi det som tilläggstjänst. Kontakta oss så bokar vi upp det!
Nej, när det gäller utvändig standardputsning sköter vi allt själva (med stegar)
Fönsterputsning och tillval
Vår standardrengöring innebär att vi först blöter och tvättar av fönsterrutan med en blötare som innehåller vatten och rengöringsmedel. Därefter använder vi en gummiskrapa för att avlägsna vattnet och smutsen, vilket oftast endast kräver en blötläggning av fönstret.
Vid kraftigt nedsmutsade fönster tillkommer en extra avgift för att utföra arbetet. Eventuella färgstänk, etsningar eller andra problem som kräver specialrengöring åtgärdas endast efter kundens godkännande och mot en extra kostnad
Med fönsterputs hos oss ingår puts av alla traditionella fasadfönster, på alla våningsplan utvändigt. Andra fönster, som inte betraktas som traditionella fasadfönster (tex källarfönster eller inglasad altan), väljer du enkelt till med våra tillval.
Ja! Det kan väljas som utvändig eller 2-sidig fönsterputs. Utsidan behöver i de flesta fall putsas oftare än insidan.
Vid detta tillval lägger vi till invändig putsning till den ordinarie utvändiga putsningen, vilket innebär att både in- och utsida putsas samtidigt. Insidan behöver oftast inte putsas lika ofta som utsidan, men någon – ett par gånger om året är rekommenderat. Vid 2-sidig fönsterputs kommer vi överens om dag och tid i förväg. Boka här!
För att du ska få en helhetslösning som passar just dig, finns många standardtillval att välja på:
- Blecktvätt
- Spröjstvätt
- Karmtvätt
- Fönsterputs av glasräcken
- Puts av inglasad altan/balkong
- Fönsterputs av källarfönster
- Fönsterputs av garagefönster
- 2-sidig fönsterputs
- 4-sidig fönsterputs
- 6-sidig fönsterputs
- Färgborttagning
- Undanplock i fönster
Självklart! Vi skräddarsyr putsningen efter dina behov!
Vi har 3 st fasta olika prisförslag vid första putsningen. Ditt exakta pris får du efter första putsen då vi har räknat in alla fönster. Önskar du ett prisförslag innan första putsningen så kan du fylla i vår offertmall, då återkommer vi inom 24 timmar med ett cirkapris. Boka dig här!
Arbetsmetoder och säkerhet
Putsa ersätter kunden för alla eventuella skador som bolaget orsakar i samband med fönsterputs, på fönster eller annan egendom hos kunden. Bestämmelser i konsumenttjänstlagen 31 och 32 §§ om skadestånd är tillämpliga. Ersättning omfattar aldrig personskada eller förlust i näringsverksamhet.
Vi kan hjälpa till med: betongetsningar, kalkbeläggningar, oxidationer och kemetsningar.
Putsa jobbar i alla väder, såvida det inte bedöms att vädret är för extremt ur säkerhetssynpunkt eller att vädret omöjliggör putsning med gott resultat
Vi använder miljövänliga rengöringsprodukter för att minimera vår påverkan på miljön och säkerställa en hållbar putsning. Dessa produkter är biologiskt nedbrytbara och skonsamma mot både människor och naturen.
Ultrarent vatten är vatten som har genomgått en noggrann filtreringsprocess för att avlägsna alla mineraler, föroreningar och kemiska rester. Denna process innefattar vanligtvis metoder som omvänd osmos och dejonisering, vilket resulterar i vatten med extremt låga halter av upplösta fastämnen. Eftersom det inte finns några mineraler eller föroreningar kvar i vattnet, lämnar det inga fläckar eller ränder efter sig när det torkar, vilket gör det idealiskt för fönsterputsning. Vattnet har också något lägre ytspänning vilket gör det lite lättare för vattnet att ”sprida” sig och penetrera smuts och beläggningar.
Vår metod för att använda ultrarent vatten involverar ett system med en vattenmatad stång. Med denna teknik pumpas det ultrarena vattnet med lågtryck genom stången och ut genom en borste vid spetsen. Denna borste används för att skrubba bort smuts och damm från fönstret. Eftersom vattnet är ultrarent behöver det inte torkas bort efteråt; det avdunstar naturligt och lämnar en skinande ren yta.
Denna teknik är inte bara effektiv utan också säker och miljövänlig. Den eliminerar behovet av kemiska rengöringsmedel och minskar risken för olyckor, eftersom fönsterputsaren kan stå på marken istället för att använda stegar.
Vill du veta mer om omvänd osmos och dejonisering klicka här!
RUT-avdrag och fakturering
Vi fakturerar alltid efter putsning.
Ja!
Hos kund som är privatperson sköter Putsa ansökan om RUT-avdrag, och du får en faktura där halva arbetskostnaden är avdragen, eller annan andel beroende på vid varje tid gällande lagbestämmelser.
Vi sköter hela hanteringen, vi behöver endast ditt personnummer.
Om du som kund inte har möjlighet till RUT-avdrag, eller har slut på RUT-avdrag för året är det ditt ansvar att meddela detta till Putsa, så att bolaget kan fakturera hela beloppet alternativt ansöka om RUT-avdrag för annan person i hushållet. Om Putsa får avslag på ansökan om RUT-avdrag eller om ansökan ej kan skickas p.g.a. ofullständiga/felaktiga uppgifter, är du betalningsskyldig för hela beloppet.
För närvarande har vi inte det betalningsalternativet.
• Logga in på din internetbank som vanligt.
• Gå till betalning, och E-faktura.
• Sök efter företaget Putsa Sweden AB.
• Ange ditt kundnummer, du hittar det uppe till höger på din faktura.
• Signera ansökan och bekräfta.
Viktigt att notera: Ansökan om E-faktura måste göras av den person som står som betalare på abonnemanget.
Betalning sker i efterskott via e-faktura, PDF-faktura eller pappers-faktura, (avgift 49:-) Tänk på miljön, välj gärna e-faktura eller PDF-faktura. Betalningsvillkor är 15 dagar
Ja, det har vi.
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig! kundtjanst@putsa.se.